Fontos adatok Kalocsa-Paks Duna-hídról
Legfrissebb

- A paksi atomerőmű a Tudományok Fővárosában

- A növekvő energiaigény miatt szükség van a Paks II.-re

- Indul a lakótelepi központi park rekonstrukciója

- Orosz tanácsadó program paksi szakembereknek

- Hernádi Norbert és Hetzmann Albert tájékoztatója

- Hosszú távon szükség van az atomenergetikára

- Kudorné Szanyi Katalin és Barnabás István tájékoztatója

- Felelős döntés az atomenergia hosszútávú alkalmazása

- Tina

- Heringes Anita polgármester-jelölti terveiről beszélt

- Antóni Józsefné és Kovács István sajtótájékoztatója

- Új kutyamenhely épül Paks-Hegyespusztán

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport


Fontos adatok Kalocsa-Paks Duna-hídról

2019. május 22. 16:54:50  nyomtatási kép


Illés György, a kalohírek munkatársa írja:

 

(PAKS-PRESS) Kalocsa, 2019. május 22., szerda - A Kalocsa-Paks Duna-híd műszaki adatait ismertették és szó esett a Foktői úti laktanyába tervezett munkásváros létesítésének szándékáról is a Kalocsa-Paks Duna-hídért Egyesület keddi, a kalocsai Városházán megtartott közgyűlésén.

 

Mint az korábbról ismeretes, a híd hatósági engedélye jogerős. Az 51-es főutat az M6-ossal összekötő út és a kapcsolódó beruházások közbeszerzési eljárása az érintett Natura 2000-es területre, csak harmadik nekifutásra volt eredményes.

 

A híd kiviteli tervei ez év augusztus-szeptember hónapban készülhetnek el, ezt követően indulhat a kivitelezés közbeszerzésének várhatóan 4-5 hónapos időszaka. Feltételezhetően jövő év első negyedében indulhat a híd és a kapcsolódó beruházások tényleges megvalósítása.


Ezzel egyidejűleg megtörténik az érintett 377 tulajdonos összesen 92 hektárnyi, az építkezéssel érintett terület fölvásárlása, kisajátítása. A szakemberek felhívták a figyelmet arra, hogy az érintett önkormányzatokkal jelenleg is folynak az egyeztetések, hogy rendezési terveikben jelenítsék meg a híd és az utak terveit, ami szintén feltétele a beruházás megkezdésének.

 

A hídra vezető út az 1520-as folyamkilométer-szelvénynél keresztezi a Dunát. E szelvényben kisebb holtágak, mellékágak szegélyezik a folyót, így a főmeder szélessége 460 méter, az árvízvédelmi töltések pedig közel egy kilométeres távolságban vannak egymástól.

 

A hídszerkezet három különálló egységből, a két ártéri hídból és a mederhídból áll majd. Az előbbiek 220, illetve 286 méter hosszú háromnyílású gerendahidak lesznek, az utóbbi méter hosszú, 440 méter hosszú, kétoldalt 119, középütt 200 méteres támaszközökkel épülő ’extradosed’ típusú hídszerkezet lesz. Ilyen típusú híd hazánkban eddig kettő épült, de a Dunán ez lesz az első. A teljes hosszúság 946 méteres lesz.

 

A kilencnyílású, tíz támasszal rendelkező híd legnagyobb támaszköze a hajózhatóságot biztosító, 200 méteres nyílás lesz. A két 22 méter magas pilon cölöpalapokon áll majd. Szélessége a végein 19, legnagyobb szélessége a pilonoknál körülbelül 23 méter. A szerkezet magassága 3,5 és 6,5 méter között változik.

 

Az 512 es út vezet majd a hídon át, ezzel azonos paraméterekkel tervezik a Paks-Gerjen közötti útszakasz megépítését, 90 km/h sebességhatárral, kétszer egysávos kivitelben, 11 méteres koronaszélességgel. Az utat az erőmű déli bejáró útjához csatlakoztatták, ami a Paks 1 erőmű számára is előnyös, és az új blokkok építését is jobban szolgálja majd. +++

 

Fotó: Magyar Építők. 2020 őszén indulhat a Paks-Kalocsa híd építkezése, látványterv. Az 1133 méter hosszú Duna-híd megkapta az építési engedélyt. +++




FACEBOOK

Paksi Atomerőmű